dinsdag 17 december 2013

Superfood uit het oosten!



Tegenwoordig staat een gezonde lifestyle hoog in het vaandel onder het Nederlandse volk. Het eten van gezonde en eerlijke producten is een hot item, en ik kan de mensen niet anders dan gelijk geven! Het lichaam heeft veel belangrijke voedingsstoffen nodig die niet in al het dagelijkse voedsel zit. Er komen steeds meer producten uit het oosten. Je hoort het steeds vaker, je leest het ook steeds vaker, de Goji bes, het product uit het oosten. Een zeer bijzondere vrucht die tijdens het af vallen zeker gegeten mag worden en het afvallen stimuleert.

Wat zijn Goji bessen.
Goji bessen zijn vruchten die al eeuwenlang een belangrijke rol spelen binnen de Chinese geneeskunde en daarnaast ook nog eens zeer lekker zijn. In China worden de bessen ook de “happy berries” of “smiley berries”  genoemd. Elke dag een handjevol bessen zorgt namelijk voor een algehele positieve levenshouding.
Goji bessen groeien voornamelijk in Azie en China en worden geteeld op echte Gojibesplantages. Goij bessen komen van de struik Lycium Barbarum ook wel Boksdoorn genoemd. Deze worden na het zorgvuldig plukken gedroogd en getransporteerd naar Europa.

Deze bes is een natuurlijk product en is te vinden in de meeste natuurwinkels. De Goij bes is in Nederland zo bekend geworden door de vele voedingstoffen die de bes bevat. Het is zelfs de meest voedzame vrucht ter wereld! De vrucht bevat de meeste antioxidanten. Antioxidanten ook wel vitaminen genoemd, voorkomt beschadiging van cellen en weefsel.                          
                                                                            Source: Goji besplant

Goed voor de gezondheid.
De Goji bessen zijn zeer goed voor de gezondheid. De bessen zorgen ervoor dat je immuunsysteem versterkt en de weerstand verhoogt. Ook hebben de bessen een zeer positieve invloed op je bloeddruk en zorgt ervoor dat de bloedsuiker in balans brengt. En ook niet belangrijk om te vermelden, is dat het je libido verhoogt, zowel bij mannen als bij vrouwen.

Recepten.
Na het lezen dat het goed is voor de gezondheid en dat het je helpt met afvallen, wordt het tijd om de bessen te gaan eten maar hoe eet je de bessen. Er zijn verschillende manieren om de bessen tot je te nemen. Dit kan door een Goji bessensap, een cocktail of Goji smoothies te maken. Ook kan je de bessen verwerken in salades, of in je yoghurt met muesli. Zo zijn er vele recepten.

Na dit allemaal gelezen te hebben werd het dus tijd om de Goji bes zelf uit te proberen. Via de website van de Notenkoerier heb ik de Goji bes bestelt. De bes meng ik overal doorheen en ik heb wel het idee dat mijn lichaam er gezonder van wordt. Nu ben ik nog niet heel lang bezig, dus ik ga het zien op langer termijn. Maar in de beginfase waar ik nu inzit, vind ik het een echte super food!
Halen jullie al alle voordelen uit een vrucht? Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

                                                Source: Goji bessen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten